İŞ KAZASI AVUKATI

Ülkemizde çoğunlukla meydana gelmektedir.
2018 yılında SGK verilerine göre ülkemizde 431,276 iş kazası yaşanmıştır.

İş Kazası Nedir ?
İşçinin işveren menfaatine yürüttüğü iş sırasında yaşanan kazalara iş kazası denir.

İş Kazası İş Veren Sorumluluğu

İş kazaları ülkemizde çoğunlukla meydana gelmekte olup iş verenin , iş kazalarını önleme bakımından işçisine sadece koruyucu ekipman sağlaması işvereni bu sorumluluktan kurtarmaz.
Bu hususta işveren Koruyucu ekipmanın ve işçinin eğitimlerini düzenli olarak denetlemekle yükümlüdür.
Uygulamış olduğu iş güvenliğinin ve gerekli eğitimlerin iş sahasında işçi tarafınca yönetmeliğe uygun kullanılıp kullanılmadığının denetlenmesi de iş verenin sorumluluğundadır.
İş veren tarafından İşçiye sağlanan iş güvenliği ekipmanlarının ve gerekli eğitimlerin kullanılmamasından kaynaklı işçiye disiplin cezası verebilir.

İş Kazası Avukatı Seçimi
İş kazaları dava açılması , heyet raporu ,bilirkişi incelemesi , tahkim , üst mahkeme , istinaf vs. şeklinde uzun süreçlerde iş kazası geçiren kazazede mağduriyeti oldukça fazladır. İşçi iş kazasından kaynaklı bedeninde oluşan hasar ile uğraşırken bir yandan da bu prosedür ile uğraşması gerekmektedir. Bu nokta da iyi bir iş kazası avukatı seçmekte fazlaca yarar vardır. Dev hukuk İş kazası Avukatı olarak iş kazası geçiren müvekkillerimize destek sağlamaktayız.

İş Kazası Geçirdikten sonrasında Ne Yapılmalıdır?
İş kazası gerçekleştiğinde , İşçinin Kolluğa veya Savcılığa , Hastanede tedavi görüyor ise hastane polisine yada hastane personeline iş kazası geçirdiğini ve kayıtlara bu şekilde geçmesini sağlaması gerekmektedir. İşçi’nin durumu ağır veya iş kazası geçirdiğini beyan edemeyecek durumda ise kazazede yakını(refakatçi) iş kazası geçirdiğini beyan etmek zorundadır.
Bu durum da iş veren ‘de işçinin iş kazası geçirdiğini kolluk kuvvetlerine ve SGK ‘ya bildirmek zorundadır.